30 Haziran 2014 Pazartesi

ÖTV zammı kapıda mı?

Başlığı okuyan otomotiv sektörü yöneticilerinin yüzünde müstehzi bir gülümseme belirecektir. Ne zaman para lazım olsa ya da cari açık düşürülmek istense önce otomotiv sektörünün kapısı çalınıyor. Dolayısıyla otomotiv tüketicisinin. Biraz hafızanızı zorlarsanız, şunun şurasında 2-3 yıl önce 20 bin TL’nin altında bile otomobil modelleri bulunduğunu hatırlayacaksınız. Şu anda 30 bin TL’nin altında 0 km otomobil bulunmuyor. Küçük sınıfta bir dizel otomobil almak isterseniz 40 bin TL’nin üzerinde bir rakamı gözden çıkarmanız gerekiyor. Sebepleri de sıralayalım: ÖTV zamları ve kur artışları. Bu ikisinin de sorumlusu tüketici değil. Hatta her ikisi de Hükümet’in sorumluluğu. 2014 yılı başında kur artışlarına ek olarak ÖTV’nin bir kez daha artırılması, BDDK kararıyla kredilere sınırlamalar getirilmesi, cari açığın azaltılması için alınan önlemler arasındaydı. Türkiye pazarında satılan otomobillerin yaklaşık yüzde 78’i ithal. Dolayısıyla cari açığın sorumlularından biri olarak görülüyor. Nitekim ilk 5 aylık sonuçlara göre VW açık ara en çok satan marka durumunda. Cumhurbaşkanlığı seçimi öncesi, vergi, trafik cezaları, SGK primleriyle ilgili af getirilmesi için çalışmalar sürüyor. Dolayısıyla Hükümet, bütçesindeki bu gelirlerden vazgeçmeyi planlıyor. Peki, sizce vazgeçer mi? Bence geçmez. Daha doğrusu affettiği borçları ikame edecek bir gelir gerekli. Otomobillerin ÖTV’si de bunun için biçilmiş kaftan değil mi?

Sn.Savaş ERTÜRK yazısıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder